Słowa „jesteśmy piękne” to hasło kampanii Dove, która zeszłego roku rozpoczęła kampanie z Polkami. Jest to pewnego rodzaju manifest, którego głównym celem jest zachęcenie kobiet, aby odnalazły w sobie swoje prawdziwe piękno.

Badania pokazują, że tylko 2 na 10 Polek kobiet czują się piękne – jest to bardzo mało, a Ty w tym momencie w której grupie jesteś?

Marka Dove od ponad 60 lat wspiera kobiety w poszukiwaniu swojego pięlkna. Od 2004 roku inicjuje kampanie, które zwracają uwagę społeczności międzynarodowej na sposób w jaki kobiety dokonują swoje samooceny i definiują swoje piękno w odniesieniu do kanonów urody, które pokazują media i popkultura.

Pierwsza kampania Dove w poszukiwaniu kobiecego, prawdziwego piękna miała miejsce w 2004 roku i wywołała burzę dyskusji.

Warto dodać, że marka Dove była pierwszą marką, która zamiast modelek zdecydowała się wykorzystać w komunikacji prawdziwe kobiety – konsumentki, które zachwycały pełnymi kształtami, jak i dobrą figurą. Były niskie i wysokie – były prawdziwe.

Kolejne odsłony kampanii i filmy takie jak „Dove Evolution”, „Dove Real Sketches”, „Dove Camera Shy” czy „Dove – How old are you” za każdym razem podnosiły istotne dla kobiet kwestie związane z postrzeganiem własnego piękna, bez względu na urodę czy wiek.  Bez kompromisów rozprawiały się też z lansowanym w mediach kanonem piękna, który jest nieosiągalny dla większości kobiet.

W tym roku marka Dove poszła o krok dalej, prezentując nowe spojrzenie na świat i sytuację kobiet. Świat, w którym postęp technologiczny sprawił, że przepływ i poziom informacji uległ zmianie.

Media – telewizja, prasa, radio i internet – z jednej strony dostarczają nam informację, ale również kształtują wyobrażenia otaczającego nas świata i kanonów piękna – wskazując co jest społecznie akceptowane, a co odbiega od ogólnie przyjętej normy.

Media społecznościowe sprawiają, że jesteśmy on-line 24h na dobę i wywierają realny wpływ na naszą samoocenę oraz na nasze relacje międzyludzkie.

Dlatego też, marka Dove zdecydowała się na przeprowadzenie niecodziennego badania – Dobe Global Beauty & Confidence Resport, w którym wzięło udział ponad 10 tysięcy (10,500 osób) dziewczynek w wieku 10-17 lat i kobiet w wieku 18-64 lat z 13 krajów.

Jest to pierwsze tak duże badanie, które podejmuje zagadnienie nie tylko kobiecego piękna, ale także pewności siebie.

Wyniki ukazują, że kobiety bez względu na wiek i ich kraj pochodzenia, w coraz mniejszym stopniu postrzegają siebie jako atrakcyjne i pewne siebie w różnych sytuacjach.

Kobiety i dziewczyny odczuwając coraz większy wpływ mediów i reklam, które wywołują presję idealnego wyglądu – stąd wzięła się konieczność stworzenia nowej definicji piękna, dzięki której każda z NAS czułaby się atrakcyjna, taka jaka jest NAPRAWDĘ.

Wyniki Dove Global Beauty & Confidence Report

Aż 7 na 10 kobiet (69%) kobiet i (65%) dziewcząt przyznało, że odczuwa płynącą z mediów i reklamy rosnącą presję, by sprostać nierealistycznym kanonom piękna, co jest niezwykle frustrujące.

Jednocześnie 6 na 10 wszystkich kobiet (56%) dostrzega, że przymus stałej obecności w social mediach wymusza bycie perfekcyjną niemal 24h/dobę.

Dlatego, współczesne kobiety mają silną potrzebę zmiany obowiązujących i powszechnie lansowanych kanonów piękna. Aż 7 na 10 kobiet (71%) i dziewcząt (67%) oczekuje od mediów bardziej wiarygodnego prezentowania kobiecego piękna. Piękna, które nie ma jednego poprawnego rozmiaru biustu, kształtu ust czy wagi ciała.

Jak pokazały wyniki badania w świecie zdominowanym przez kult kobiecego ciała, samoocena i wygląd kobiet i dziewcząt mają bezpośredni wpływ na ich styl i jakość życia i podejmowane przez nie decyzje. Tutaj kluczem do sukcesu okazuje się być nie tylko poczucie piękna, ale i pewność siebie.

Aż  9 na 10 kobiet (85%) i 8 na 10 dziewcząt (79%) przyznaje, że niska samoocena sprawia, że wycofują się z życia społecznego, rezygnując ze spotkań z przyjaciółmi i bliskimi. Unikają również budowania poważniejszych relacji damsko-męskich, ponieważ nie akceptują swojego wyglądu.

Bardzo niepokojące jest, że aż 9 na 10 kobiet i 7 na 10 dziewcząt jest skłonna narazić na szwank swoje zdrowie – unikając jedzenia lub wizyt u lekarza.

Bez względu na szerokość geograficzną – 8 na 10 kobiet (83%) i dziewcząt (77%) przyznaje, że każda kobieta ma w sobie coś pięknego. Zgodnie twierdzą również, że zamiast podążać za niedoścignionymi ideałami piękna każda z nich chciałaby pozostać sobą i znaleźć swój własny sposób na prawdziwe piękno.

 

CZY MY POLKI CZUJEMY SIĘ PIĘKNE????

Jak pokazują wyniki raportu Dove „Jesteśmy piękne” z 2016 r. – niestety tylko 2 na 10 Polek przyznaje, że czują się piękne. Wynika to z zaniżonej samooceny i przekonania o własnej nieatrakcyjności. Poczucie „bycia piękną” możliwe jest tylko w sytuacji, w której doceniamy siebie i patrzymy w lustro z akceptacją.

Tymczasem, aż 7 na 10 Polek przyznaje, że brakuje im pewności siebie i nie są zadowolone ze swojej sylwetki. Ponad połowa Polek (60%) ma zastrzeżenia do swojej urody, a aż 3 na 10 kobiet twierdzą, że nie mają czasu, aby wystarczająco o siebie zadbać.

Warto jest pamiętać, że media – internet, prasa czy telewizja pokazują nam przekłamany obraz rzeczywistości wyglądu kobiety na przykład nad zdjęciem modelki, aktorki, piosenkarki czy jeszcze innej osoby stoi sztab ludzi, który cały czas coś poprawia: fryzurę, makijaż – dodatkowo po zrobieniu zdjęcia graficy poprawiają wszystkie niedoskonałości, wyszczuplają, powiększają itd. – więc każde zdjęcie jest praktycznie przekłamane.

My kobiety musimy czuć się piękne, niezależnie od tego jaki mamy kolor włosów, oczu, ile mamy wzrostu itd. Musimy również czuć się pewne siebie, bo uwierzcie mi jeżeli nie jesteście to od razu to widać – mówimy dużo ciszej, z głową opuszczoną w dół przez co mamy wrażenie, że ludzie nas nie dostrzegają i robimy tak, bo wydaje nam się to dobre… niestety tak nie jest.

Jeżeli nie czujesz się do końca piękna – warto zebrać swoje wszystkie siły i na przykład zacząć ćwiczyć, żeby zrzucić kilka kilogramów, albo żeby podniosła Ci się pupa 🙂

Zobaczysz, że wtedy będziesz szczęśliwsza i pewniejsza siebie – wiem to z własnego doświadczenia 🙂

Niektórych rzeczy w swoim wyglądzie nie możemy zmienić i tutaj moją radą jest, by nikomu o tym nie mówić, bo wtedy inni ich nie widzą i pokochać te wady lub zmienić je w swój atut 🙂

Ja popieram kampanie marki Dove, ponieważ każda kobieta powinna czuć się piękna, a media nie powinny przekłamywać z wyglądem kobiet.

Wszystko się da, wszystko jest w Waszych głowach.

Buziaki!

5 thoughts on “DOVE – jesteśmy piękne

  1. Bardzo delikatne muśniecie,niczym
    relaks na starożytnej Olimpii;-) bo
    my wszystkie jesteśmy piękne a
    przynajmniej tak powinniśmy się czuć!
    a kto nas nie docenia niech traci;-)
    a marka ”Dove” i ich kampania to
    istny triumf kobiet! jak to mawiała
    moja Mama…: nie ma brzydkich kobiet
    tylko czasem wina brak..miłego 😉

  2. Piękno jest w głowie i sercu nie na
    zewnątrz,świetna akcja czym więcej
    takich tym lepiej! a Dove jest
    rewelacyjny 😉

  3. Każda kobieta bez względu na
    pochodzenie,wygląd i wymiary powinna
    się czuć pięknie i wyjątkowo,a Dove
    robi świetną robotę w postaci tej
    kampanii ,Pozdrawiam 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *